وزیر خارجه روسیه خیال پردازانی را مسئول تأخیر در مذاکرات مربوط به سوریه اعلام کرد که کناره گیریِ «بشار اسد» از قدرت را به عنوان پیش شرط آغاز این مذاکرات مطرح می کنند.

برخی خیال پردازان، مذاکرات سوریه را به تعویق می اندازند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که کشورش مدت های مدیدی است که به دنبال احیای مذاکرات صلح در سوریه است؛ اما کمیته عالی مذاکرات گروه های مسلح (HNCC) دائماً این فرایند را با تأخیر مواجه ساخته است.

وزیر خارجه روسیه در این باره افزود: مدت ها است آماده ازسرگیری مذاکرات توسط سازمان ملل هستیم؛ اما برخی از خیال پردازان این رایزنی ها را به تعویق می اندازند.

وی تصریح کرد: آن ها کمیته عالی مذاکرات گروه های مسلح به عنوان یکی از گروه های مخالف سوری که عمدتاً متشکل از مهاجران نیز هستند را تشکیل داده و از آنجائیکه تأثیری بر تحولات میدانی سوریه ندارند، به ناچار شدیداً متأثر از گروه موسوم به «دوستان مردم سوریه» قرار هستند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: کمیته عالی مذاکرات گروه های مسلح نیز گفته است مادامیکه «بشار اسد» از قدرت کناره گیری نکند؛ حاضر به آغاز مذاکرات درباره سوریه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.